Antihybrid / vernisáž + diskusia

23.11.2022, Streda 18:30

Antihybrid  Vernisáž výstavy kreslených karikatúr ukrajinského karikaturistu Vladimira Kazanevského a jeho slovenského kolegu Mikuláša Sliackeho spojená s diskusiou Petra Rázusa s Mikulášom Sliackym o v& ... viac

Antihybrid / vernisáž + diskusia
Antihybrid  Vernisáž výstavy kreslených karikatúr ukrajinského karikaturistu Vladimira Kazanevského a jeho slovenského kolegu Mikuláša Sliackeho spojená s diskusiou Petra Rázusa s Mikulášom Sliackym o význame a limitoch kresleného humoru v období totality a v slobodnej spoločnosti.
Vstup voľný   Karikatúra ako nástroj boja proti hybridným hrozbám. Spojenie výtvarného umenia a satiry, ktoré spoločne upozorňujú spoločnosť na akútne problémy súčasnosti. Výstava Antihybrid prezentuje vybrané diela ukrajinského karikaturistu Vladimira Kazanevského a jeho slovenského kolegu Mikuláša Sliackeho. Ruskú agresiu tak vidíme nielen prostredníctvom jej hrôzy, ale aj optikou, ktorá zhadzuje totalitného vládcu, jeho armádu a zástupy trollov.  Vladimir Kazanevsky (1950 Lebedyn, Ukrajina) v roku 1973 absolvoval odbor kozmická rádiofyzika na Charkovskej univerzite. Od roku 1984 sa však začal profesionálne venovať karikatúre. Jeho diela boli publikované v mnohých novinách a časopisoch po celom svete.
Prednáša a vedie semináre o teórii umenia karikatúry v Európe, Ázii a Spojených štátoch. Je autorom publikácii: Hlavy (Belgicko, Ukrajina, 1995, 2000), Zjavenie staršieho Amora (Ukrajina, 1993), Homo Gibber (Švajčiarsko, 2007), Moderný karikaturista Vladimir Kazanevsky (Čína, 2004), Krk (Ukrajina, 2010), Umenie modernej karikatúry (Ukrajina, 2003). Od ruskej invázie na Ukrajinu žije väčšinou v Prešove.  Mikuláš Sliacky (1950 Banská Bystrica) vyštudoval pôvodne na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave psychológiu, no už od roku 1978 začal pôsobiť v humoristickom časopise Roháč. Je maliar, grafik a karikaturista, svoje kresby uverejňoval resp. uverejňuje v periodikách Hospodárske noviny, Pravda, SME a slovenskej mutácii Forbes. Na rozdiel od Kazanevského zohráva v jeho karikatúrach podstatnú úlohu slovo, pričom sa primárne zameriava na politickú satiru. Popri výtvarnej tvorbe sa venoval aj písanému humoru, najmä fejtónom. 

Ďalšie akcie v tomto meste